Hike&Cruise to bardzo lekka dwuwarstwowa paralotnia do Hike&Fly, lotów biwakowych, a także jako podstawowe skrzydło do swobodnego latania.
Dzięki szerokiemu zakresowi prędkości, precyzyjnemu, zwrotnemu prowadzeniu i małej wadze, Hike&Cruise jest doskonałym wyborem dla pilotów szukających wyjątkowych wrażeń w powietrzu.
To poręczne skrzydło, które można spakować do małej torby, łatwo wspiąć się i zlecieć, lub wykonać dłuższy lot z wykorzystaniem termiki.
Zastosowaliśmy w nim technologię 3-to-1, która daje dobre osiągi i niską wagę skrzydła, co w efekcie sprawia, że skrzydło zapewnia niezmierną frajdę z latania.
Technologia 3-to-1
W konstrukcji Hike&Cruise wykorzystaliśmy naszą nowatorską technologię 3-to-1, dzięki której uzyskaliśmy paralotnię o masie 2,37 – 2,73 kg przy 65* celach i wydłużeniu 5,6. Specyfika technologii 3-to-1 pozwoliła uzyskać wysoki poziom bezpieczeństwa (EN A/B), dzięki czemu świat lotów XC i biwakowych otworzył się dla średnio-zaawansowanych pilotów rekreacyjnych.
Ideą, która przyświeca technologii 3-to-1 jest udoskonalenie przepływu powietrza w strefach na powierzchni czaszy najbardziej kluczowych do wytwarzania siły nośnej przy zachowaniu niskiej masy skrzydła. W tym celu zwiększono liczbę cel występujących na górnej powierzchni skrzydła, jednocześnie zmniejszając ją na powierzchni dolnej.
Aby połączyć dwie powierzchnie czaszy, pomiędzy którymi występuje różna liczba cel, zaprojektowano specjalny system wzmocnień wewnętrznych oparty na wsparciach diagonalnych i zredukowanej w porównaniu do klasycznej paralotni dwupowłokowej liczbie żeber. Całość tworzy złożone i atrakcyjne wizualnie struktury wewnętrzne.
Podczas wieloletnich testów stwierdzono, że oprócz zrealizowania pierwotnych założeń projektowych, specyficzny rozkład naprężeń dla konstrukcji zbudowanej w systemie 3-to-1 ma istotny wpływ na powstanie wyjątkowych cech paralotni w locie i wzrost bezpieczeństwa.
Zachowanie skrzydła
- Latanie na Hike&Cruise dostarcza zupełnie nowych wrażeń i swoją wyjątkowością potrafi zaskoczyć nawet najbardziej doświadczonych pilotów.
- Pomimo długiego zakresu pracy sterówek, skrzydło jest precyzyjne i zwinne w całym zakresie prędkości i w całym zakresie masy startowej (szczególnie w dolnej części zakresu).
- Możliwość wykonania zakrętu z bardzo małą prędkością, co pomaga w bardzo szybkim nabieraniu wysokości nawet w wąskiej termice.
- Skrzydło świetnie reaguje na korygowanie kierunku przy pomocy tylnych taśm nośnych, dlatego zdecydowaliśmy się na umieszczenie belek do sterowania na taśmach rzędu C.
- Poczucie wysokiego poziomu bezpieczeństwa podczas lotu.
- Czasza jest wyjątkowo odporna na podwinięcia i reaguje na nie natychmiast. Skrzydło cechuje także wysoka zdolność do auto-stabilizacji. Szybko wraca nad głowę pilota i nie ma tendencji do wyprzedzania go.